رپوتاژ تبلیغاتی

نقش وکیل تسخیری در امور کیفری

نقش وکیل تسخیری در امور کیفری

مسلما تا کنون نام وکیل تسخیری را شنیده اید. وکیل تسخیری برای دفاع از متهمان و محکومین در پرونده های کیفری که توانایی مالی کمک گرفتن از وکیل انتخابی را ندارند، حاضر میشود. اکنون ممکن است این سوال در ذهن برخی از افراد پیش اید که وکیل تسخیری چه تفاوتی با وکیل انتخابی دارد که باعث ایجاد وجه تمایز میان آنها است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که وکیل تسخیری اصولا باد صلاحدید دادگاه برای دفاع از متهمان پرونده های کیفری انتخاب می شود و این و در حالی است که وکیل اتفاقی در تمامی پرونده ها می تواند ورود پیدا کند و توسط موکل به طور مستقیم استفاده میشود. جالب است بدانید که کسانی که به صورت جدی اقدام به انجام جرم مزاحمت تلفنی میکنند و این جرم نیز در محضر دادگاه به اثبات میرسد، در واقع با ارائه شکواییه توسط خواهان وارد نوعی پرونده کیفری میشوند و به عنوان متهم میتوانند در صورت نداشتن بضاعت مالی و ی هر دلیل دیگری از وکیل تسخیری کمک بگیرند تا از آنها دفاع کنند و در محضر دادگاه ادله ای مناسب ارائه دهد.

نوشته های مشابه

نقش وکیل تسخیری در پرونده های مربوط به وصیت

امروزه تعداد زیادی از فارغ التحصیلان رشته حقوق و کسانی که در رشته وکالت تحصیل کرده اندف به عنوان وکیل امور وصیت در جامعه مشغول به کار میباشند؛ چرا که امروزه تعداد پرونده های مربوط به وصیت بسیار زیاد شده است و کلاهبرداری ها و سودجویی های حاصل از ان نیز بسیار افزایش پیدا کرده است اما در برخی از موارد ممکن پرونده امور وصیت با یک نوع پرونده کیفری گره بخورد و یا یکی از اعضا در رابطه با امور مربوط به وصیت، مرتکب اشتباهی شود که عاقبت کیفری را در پی داشته باشد. در چنین مواقعی وکیل تسخیری می تواند به عنوان وکیل فرد محکوم در پرنده حضور پیدا کند و راهی مناسب برای اجرا عدالت بیابد. با استناد به مفاد قانون مدنی میتوان به نکات زیر در رابطه با پرونده های وصیت اشاره کرد:

. 1. وصیّت کسی که دارو یا سمّی به قصد خودکشی خورده است صحیح نیست و منظور وصیّتی است که بعد از خوردن سمّ انجام شود که این مورد به خاطر منع تصرّف در اموال نیست بلکه حکم جداگانه‌ای است.

  1. هیچ کس نمی‌تواند یکی از وَرَثه را از ارث خود محروم کند یعنی بگوید فلان پسر یا دخترم از ارث من محروم است و چنانچه کسی این حرف را هم بزند به حرف او توجّهی نمی‌شود و آن شخص نیز همانند دیگر وَرَثه و به اندازه‌ سهمی که خدا برایش معیّن کرده ارث می‌برد.
  2. ه تمام کسانی که به واسطه رابطه نسبی (خونی) یا سببی (به واسطه ازدواج) از میّت ارث می‌برند، وَرَثة میّت می‌گویند. این افراد بهً سه دسته هستند و تا کسی از دسته جلوتر یا اولاد آن‌ها هر چقدر پایین‌تر برود وجود داشته باشد، نوبت به ارث بردن دسته بعدی نمی‌رسد.
  3. در وصیت سه رکن داریم:

موصی : موصی به کسی گفته می شود که عمل وصیت را انجام می دهد.

موصی له : موصی له به کسی گفته می شود که به نفع او وصیتی شده است.

موصی به : مال مورد وصیت میباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا