جاذبه های آفریقا

کوهستان تیبل ماونتین

کوهستان تیبل ماونتین

 

یک میز زیبا همراه با یک رومیزی غلیظ ببینید !

نوشته های مشابه

کوهستان تیبل ماونتین

کوهستان تیبل ماونتین یکی از جالب ترین و دلفریب ترین جاذبه آفریقا است . این کوه با 1087 متر ارتفع از سطح دریا در نزدیکی شهر توریستی کیپ تاون آفریقای جنوبی واقع شده است و بخشی از آن شهر را در بر گرفته است . این کوه با قله مسطح خود شبیه به میز است !

میزی که گاهی یک رومیزی هم دارد ! زمانی که ابر و مه غلیظ قله آن را میپوشاند شما میتوانید آن رومیزی را مشاهده کنید .

تیبل ماونتین ( Table Mountain ) یکی از بهترین و مشهورترین جاذبه های آفریقا محسوب می‌شود و به تازگی در عجایب هفتگانه  طبیعی جهان قرار گرفته است .

برای رسیدن به قله تیبل ، دو راه پیش روی شما قرار دارد ، پیاده‌روی و یا استفاده از تله‌کابین ! تله کابین این منطقه در سال 1929 میلادی افتتاح شده و تاالان بیش از 22 میلیون نفر از آن برای رسیدن به قله استفاده کرده‌اند . با توجه به قدیمی بودن تاسیسات این مجموعه ، تله کابین جدیدی نیز در سال 1997 میلادی در این محل افتتاح شد . در ایستگاه پایانی این تله کابین و قله کوهستان ، یک رستوران عالی ، یک فروشگاه سوغاتی و همچنین شبکه‌ای از راه‌های ویژه پیاده‌روی برای دیدن مناظر اطراف وجود دارد .

 

کوهستان تیبل ماونتین کیپ تاون

کوهستان تیبل ماونتین

این کوهستان فراتر از یک کوه صخره ای در مقابل یک ساحل است ! زیبایی ها و مناظر آن بیش از حد زیبا و دلفریب است .

اگر از افراد علاقه‌مند به طبیعت و جانوران هستید ، در این منطقه امکان دیدن بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی را خواهید داشت . پارک ملی طبیعی تیبل ماونتین دارای مساحتی به مراتب وسیع‌تر از کوهستان تیبل ماونتین بوده و از شمال به سیگنال هیل از جنوب به کیپ پوینت و مناطق ساحلی و اقیانوس محدود می‌شود . بیشتر بخش‌های این پارک ، رایگان بوده و تنها چند منطقه حفاظت شده وجود دارn که برای ورود به آن‌ها باید بلیط تهیه کرد . در این محل ها شما امکان دیدن پنگوئن‌ها  ، باغ ملی و پارک گیاه شناسی کیرستنبوش و معدن نقره را دارید .

با تور آفریقا  شما میتوانید یکروز کامل را در این کوهستان بگذرانید و از هوای مطبوع و منظره چشم نواز شهر لذت ببرید .

پیشنهاد میکنیم برای لذت بردن از هر دو مسیر در این کوه ، با تله‌کابین به قله رفته و مسیر برگشت را به صورت پیاده طی کنید . این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که آب‌ و‌ هوای این منطقه قابل پیش بینی نیست و ممکن است در شرایطی که به نظر میرسد همه چیز عادی و آرام است ، با طوفان روبرو شوید . بهتر است پیش برنامه پیاده‌روی خود ، حتماً از شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنید . موضوع دیگری که باید در نظر داشته باشید ، پرهیز از پیاده روی انفرادی است ! حتماً در قالب گروهی به پیاده‌روی مشغول شده و آب کافی و لباس گرم به همراه داشته باشید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا